Στόχοι Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Κύριο μέλημά μας είναι η ολόπλευρη και ισόρροπη σωματική, νοητική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού μέσα από:  Τη γνωριμία με τον εαυτό του, την επικοινωνία του με τους άλλους και την κάλυψη όλων των αναγκών του

Βασίζεται στη διδακτική και βιωματική προσέγγιση. Σημαντικό μέρος του προγράμματος είναι η ιδέα του:
Προγραμματίζω – Κάνω – Αξιολογώ

Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποκτήσουν γνώσεις, επιδεξιότητες, ικανότητες, ενδιαφέροντα, να επιλέγουν, να αποφασίζουν και τέλος να αναπτύξουν θετικά συναισθήματα για τον εαυτό τους και τους άλλους και να μάθουν να συνεργάζονται.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Αξίζει να φτιάξουμε «καλύτερες» τις μέρες των μικρών παιδιών μας, χαρίζοντας το παιχνίδι και τη γνώση, κύρια συστατικά μιας δημιουργικής εκπαίδευσης!

  • Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα είναι ενιαίο και πρότυπο. Ονομάζεται «ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ».
  • Είναι προσαρμοσμένο στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας και στηρίζεται εκπαιδευτικά σε πανεπιστημιακά δεδομένα, πλούσιο σε εναλλαγές και σύγχρονες παιδαγωγικές και επιστημονικές μεθόδους διδασκαλίας.
  • Βασική προϋπόθεση για την υλοποίησή του είναι η συνεχής επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού με εξειδικευμένα σεμινάρια.
  • Βασίζεται στο διαθεματικό μοντέλο των προγραμμάτων Σπουδών & των Σχεδίων Εργασίας.

Υπεύθυνη η κα Αντιγόνη Μπάτσικα, Σύμβουλος Παιδαγωγικού έργου.

Συμπληρωματικά προγράμματα

  • Ειδικό πρόγραμμα ενσωμάτωσης των νέων παιδιών στη τάξη.
  • Εφαρμογή του πρότυπου προγράμματος συναισθηματικής ανάπτυξης.
  • Εφαρμογή του πρότυπου προγράμματος Μουσειακής Αγωγής & Εικαστικών τεχνών.
  • Εφαρμογή του πρότυπου προγράμματος Πολιτιστικής Αγωγής, με ειδικές παιχνιδογιορτές.
  • Πρόγραμμα προετοιμασίας για την Α΄ Δημοτικού.
  • Εφαρμογή των ετήσιων σχεδίων εργασίας (Μικρό Προνηπιακό, Προνηπιακό & Νηπιακό τμήμα).
  • Εφαρμογή του προγράμματος εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας (Μεταβρεφικό, Μικρό Προνηπιακό, Προνηπιακό & Νηπιακό τμήμα).
  • Εφαρμογή προγράμματος Κινητικής αγωγής.
  • Εφαρμογή προγράμματος Μουσικοκινητικής αγωγής – Δημιουργικής έκφρασης μέσω των τεχνών.
  • Προγράμματα επιλογής (Π.χ. Κολύμβηση, Μini Tennis, Tae-Kwon-Do, Κλασσική Γυμναστική, Baby-Yoga,πρόγραμμα προσχολικής Πληροφορικής, Σκάκι, Ρομποτική).
  • Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το θαυμαστό κόσμο του βιβλίου, αποκτούν κριτική ικανότητα, ανακαλύπτουν τα ενδιαφέροντά τους και διευρύνουν τις γνώσεις τους. Παράλληλα αναλαμβάνουν υποχρεώσεις τις οποίες καλούνται να εκπληρώσουν με υπευθυνότητα και συνέπεια.  Το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας  υλοποιείται  στο Προνηπιακό  & Νηπιακό τμήμα.

Παιδαγωγικές δραστηριότητες

Οι δραστηριότητες καλύπτουν τις εξής μαθησιακές περιοχές:

  • Γλώσσα
  • Μαθηματικά
  • Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη
  • Φυσικές επιστήμες
  • Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για Αειφόρο  Ανάπτυξη
  • Φυσική αγωγή
  • Τέχνες
  • Τεχνολογίες Πληροφοριών & Επικοινωνιών(Τ.Π.Ε.)

Αναλυτικά  σύμφωνα με τα Προγράμματα Σπουδών:

ΠΑΙΔΙ & ΓΛΩΣΣΑ: Γλωσσική εξέλιξη-Παιδική λογοτεχνία. Γνωστική προσέγγιση θεματικών ενοτήτων με χρήση σύγχρονων εποπτικών μέσων. Καλλιέργεια προφορικού λόγου, ασκήσεις φωνολογικής ενημερότητας, ασκήσεις πρώτης ανάγνωσης και γραφής.

ΠΑΙΔΙ & ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Μαθηματικές έννοιες και εκμάθηση αριθμητικών εννοιών & συμβόλων.

ΠΑΙΔΙ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – Ανθρωπογενές & Φυσικό: Κοινωνικά – Λαογραφικά – Συναισθήματα – Υγεία & Υγιεινή – Ιστορικά – Μυθολογία-Αισθητηριακά – Πειράματα – Εργαστήρια εφαρμογών – Περιβαλλοντικά – Οικολογία, κ.ά.

ΠΑΙΔΙ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΕΚΦΡΑΣΗ: Θεατρικά, παιχνίδια ρόλων, Δραματοποιήσεις, Κουκλοθέατρο, Κινητικά, Εικαστικά, ομαδικά παιχνίδια, Χαλαρωτικά.

ΠΑΙΔΙ & ΣΥΓΧΡΟΝΗ  ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Προβολή εκπαιδευτικών DVD, Cd-Rom-Eποπτικού υλικού, Ακρόαση εκπαιδευτικών Cd`s, κ.ά.

Βιωματική μάθηση

  • Στον «Κουκλότοπο» δίνεται ιδιαίτερη σημασία στο βιωματικό τρόπο εκπαίδευσης των παιδιών της προσχολικής ηλικίας.
  • Τα παιδιά βρίσκουν νόημα σε όσα μαθαίνουν και κάνουν συνδέσεις ανάμεσα στις γνώσεις και τις εμπειρίες που αποκτούν.
  • Μαθαίνουν μέσω μιας διδασκαλίας που προσαρμόζεται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τα βιώματα τους.
  • Συνεργάζονται με τους συνομηλίκους και τους ενηλίκους, ώστε η μάθηση να αποκτά και κοινωνική χροιά, εκτός από νοητική.
  • Αναπτύσσουν τις ικανότητες της επίλυσης προβλημάτων και της κριτικής σκέψης, μέσω δραστηριοτήτων που αυξάνουν σταδιακά σε δυσκολία, από τμήμα – σε τμήμα. Μέσα από τη βιωματική μάθηση στοχεύουμε στο να αναπτύξουν την αυτοεκτίμηση, τον αυτοσεβασμό, την υπευθυνότητα και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία περιήγησης στην ιστοσελίδα μας. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στη σελίδα πολιτικής cookie.